Hoe kom ik met mijn boek in de media?

Je hebt een boek geschreven en dat is groot nieuws. Althans, dat denk je zelf. Maar vinden de media dat ook?


In deze cursus legt journalist en auteur Patrick Van Gompel uit hoe je aandacht krijgt voor je boek.


Wat heb je te vertellen? Waarom zouden journalisten je boek interessant moeten vinden? Wat maakt jouw boek zo bijzonder?


Patrick Van Gompel toont hoe je in het hoofd van de journalisten kruipt en aandacht afdwingt zodat ze je niet kunnen negeren. Hij benadrukt het belang van actief zijn op sociale media en het hebben van een goede bio. Met de vragenlijst die hij deelt zorgt hij ervoor dat je een goed verhaal opbouwt rond je boek en elke journalist boeiend te woord kan staan.


Je komt ook te weten hoe zijn uitgever en hijzelf zijn boeken in de markt hebben gezet. Met een mooie verkoop tot gevolg.


Maar dat is maar het begin van de cursus. Ook jij moet aan de slag, want een boek promoten is een combinatie van doordacht nadenken en hard werken.



Docent


Patrick Van Gompel is journalist sinds 1978. Hij werkte voor Vlaamse en Nederlandse kranten, weekbladen, VRT Radio en 33 jaar voor VTM Nieuws. Hij publiceerde o.m. ‘Strips, Aha! De wereld van het beeldverhaal’, ‘Flemish Comics Today / La BD flamande’, ‘Van onze verslaggever ter plaatse’ en recent ‘NOU EN – Waarom de Nederlanders zo Nederlands zijn’. Van Gompel is ook mediatrainer, debatleider en jurylid van de Knack Hercule Poirot Prijs. Zijn motto is: Don’t praise the day before night falls.



Locatie


We verwelkom je voor deze cursus graag in de Schrijfhub van Creatief Schrijven vzw, op 10 minuten wandelen van station Antwerpen-Berchem.


Hoe kom ik met mijn boek in de media?
Datum:
03 okt. 2024
Startuur:
19:00
Einduur:
21:30
Organisator:
Creatief Schrijven vzw
Locatie:
Creatief Schrijven
Gitschotellei, Berchem (Antwerpen)